Results 1 to 3 of 3

Thread: Samarbejde med andre aktører - vinduer/døre

  1. #1
    Member
    Join Date
    2007-09
    Posts
    15
    Login to Give a bone
    0

    Default Samarbejde med andre aktører - vinduer/døre

    I et aktuelt større projekt skal jeg som arkitekt projektere sammen med en ekstern konstruktionsingeniør.
    Han leverer et in-situ betonprojekt i IFC-format som jeg så skal bruge som underlag for komplettering, samlede planer etc.

    I betonmodellen er der udført udsparinger til døre/vinduer.
    Hvordan får jeg placeret mine døre og vinduer i hullerne??

    Jeg har åbnet IFC-modellen, og så linket den fremkomne RVT fil ind i mit projekt.

    Indtil videre er jeg kommet frem til at bruge In-Place Components, og så lave en solid extrusion i udsparingen som host for mine objekter.. Men når der er et par hundrede dørhuller bliver det i længden en lidt besværlig måde at oprette og vedligeholde alle objekterne på..
    Any ideas?

  2. #2
    All AUGI, all the time
    Join Date
    2006-09
    Location
    The Kingdom of Denmark
    Posts
    560
    Login to Give a bone
    0

    Default Re: Samarbejde med andre aktører - vinduer/døre

    Umiddelbart ikke nogle rigtig gode løsninger på situationen, men tror jeg ville vælge at trace en ny væg oven på ingeniørens betonvægge, med samme tykkelse m.v. - Din egen væg kan du jo så vælge at skjule, evt. med brug af view filters, at op i en view template, så det bliver hurtigt og nemt at skjule væggene i alle views.... held og lykke med det.

    PS: Du kunne jo også lave en massiv væg i samme tykkelse, og give den et gennemsigtigt materiale... så er de måske ikke nødvendigt at skjule den...

  3. #3
    Member
    Join Date
    2007-09
    Posts
    15
    Login to Give a bone
    0

    Default Re: Samarbejde med andre aktører - vinduer/døre

    Quote Originally Posted by Munkholm View Post
    Umiddelbart ikke nogle rigtig gode løsninger på situationen, men tror jeg ville vælge at trace en ny væg oven på ingeniørens betonvægge, med samme tykkelse m.v. - Din egen væg kan du jo så vælge at skjule, evt. med brug af view filters, at op i en view template, så det bliver hurtigt og nemt at skjule væggene i alle views.... held og lykke med det.

    PS: Du kunne jo også lave en massiv væg i samme tykkelse, og give den et gennemsigtigt materiale... så er de måske ikke nødvendigt at skjule den...
    Synes umiddelbart ikke det virker som en specielt rationel arbejdsmetode at bruge.
    Væggene er jo nu engang tegnet een gang, så må det vel være nok.

    Tror jeg opretter en generisk familie, og så sætter typen til "Door" for at få den til at optræde i schedules.
    Skal jo alligevel have gang i Copy/Monitor.

Similar Threads

  1. Vinduer/vinduespartier i buede vægge i ACA2008
    By jv.141868 in forum AutoCAD General
    Replies: 1
    Last Post: 2009-02-12, 12:38 PM
  2. Andre's Maxwell Images (Split from Haven't posted in a while....)
    By christopher.zoog51272 in forum Revit - Gallery
    Replies: 14
    Last Post: 2006-01-13, 09:43 PM

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •