View Full Version : Tracé en monochrome
James
2012-01-16, 04:53 PM
Bonjour
Avec Autocad 2011 je ne réussis pas à éxécuter des tracés en mode "monochrome" teinte noire pour éviter le pb de mise en évidence des teintes claires.
J'ai bien paramétré les conversions de couleurs mais en faisant "aperçu" les couleurs sont conservées de même qu'au traçage. La seule solution est de travailler en mode "Filaire hérité" mais là on perd les épaisseurs de traits, et ce n'est pas normal.
Je pratiquais "monochrome" avec des versions plus anciennes d'Autocad sans PB
Aurais-je mal configuré une option sur cette version?
Merci
Je travaille sous Windows 7-34
BeKirra
2012-01-17, 11:14 PM
Bonjour
...
侬好伐? :lol:
FYI This is a Shanghai-sh (China) greeting & it means "how are you?".
jaberwok
2012-01-18, 09:35 PM
Bonjour
Avec Autocad 2011 je ne réussis pas à éxécuter des tracés en mode "monochrome" teinte noire pour éviter le pb de mise en évidence des teintes claires.
J'ai bien paramétré les conversions de couleurs mais en faisant "aperçu" les couleurs sont conservées de même qu'au traçage. La seule solution est de travailler en mode "Filaire hérité" mais là on perd les épaisseurs de traits, et ce n'est pas normal.
Je pratiquais "monochrome" avec des versions plus anciennes d'Autocad sans PB
Aurais-je mal configuré une option sur cette version?
Merci
Je travaille sous Windows 7-34
Bonjour.
Ce qui est <pb>?
James
2012-01-19, 06:13 AM
Bonjour.
Ce qui est <pb>?
Sorry! I wanted to said "problem"
Do you understood my question about "monochrome". If you propose me some modifications of "options" or "configuration", please explain me where on Autocad or Autodesk program I'll have to do changes
Many thanks (I'm french so don't take care my poor english !!)
Regards
jaberwok
2012-01-19, 09:30 AM
Do you understood my question about "monochrome". If you propose me some modifications of "options" or "configuration", please explain me where on Autocad or Autodesk program I'll have to do changes
Many thanks (I'm french so don't take care my poor english !!)
Regards
Bonjour.
Je ne suis pas certain que j'ai bien compris.
Avez-vous essayé le forum français? (http://forums.augi.com/forumdisplay.php?f=459)
BeKirra
2012-01-19, 10:07 PM
Hi, James.
Is your question about "layer" or "Plot Style"?
Can you put your question in simple sentence with a few words?
For your information, I think people are happy to help. :)
People would respond easily if your can state your question in a simple form.
Or you may feel more comfortable when you post your question to the French forum in AUGI.
jamesmahoney1913
2012-01-20, 05:47 AM
Ok I just placed a new Post in French Forum. Sorry it's not sot easy to swim in Forum between English and French.
jaberwok
2012-01-20, 08:53 PM
Ok I just placed a new Post in French Forum. Sorry it's not sot easy to swim in Forum between English and French.
It's difficult enough to fully explain a technical problem in one's own language let alone a foreign one. Good luck.