PDA

View Full Version : design options

agu
2007-09-26, 11:33 AM
Sidder og arbejder med design options i et renoveringsprojekt, da vi gerne vil lave flere forslag til en tilbygning. Første option gik fint alt virker som det skal, men ved opstart på 2. design option kan jeg ikke add objekter/elementer som jeg allerede har added den første option. Der kommer en fejlmeddelelse om at elementerne alledere er tilføjet også selvom jeg kun sætter flueben ved design option nr. 2. Det mystiske er også, at hvis jeg tilføjer elementer til begge options samtidig så bliver de synlige i begge edit-option views.
Mit spørgsmål 1: Kan det passe, at man skal oprette samtlige design options på én gang?
Spørgsmål 2: Kan man ikke flytte et element fra en "option" til "main model", hvis man eks. er kommet til at tag en væg for meget med? ( uvidende jeg kan kun flytte elementer tilbage med copy/paste metoden.)

Anne

j_starko
2007-09-27, 02:50 PM
we'll need to call the swedish chef to help translate this one.

jens.liljegren
2007-09-28, 10:37 AM
It's not swedish :P

bergan
2007-12-04, 09:50 AM
Du behøver ikke oprette alle Optioner samtidig. Når du opretter en option og begynder at arbejde i denne, bliver de objekter du skaber tildelt denne aktive option. Du har en toolbar hvor du edit og redigere dine objekter eller optioner løbende. Ved højreklik på et objekt kan du se hvilken Option denne er tildelt.
Under View Properties > Visibility/graphic > Fan Design Option kan du vælge hvilken option du vil se i det aktuelle View. Et objekt kan ikke være i begge optioner, men skal være i Main option, hvis objektet skal præsenteres i flere optioner. Håber dette svar hjælper.